معماری ژینو

Genuine Architecture

معماری ژینو

Genuine Architecture

آموزش ساخت و رندر سریع depth of field در 3Ds Max

با استفاده از Depth Of Field یا همان عمق میدان در صحنه رندر شده می توانید فضای با جلوه و افکت بسیار زیبا درست نمایید.البته در حالت معمول زمان رندر افزایش پیدا می کند.

اکنون در این آموزش ما به شما بهترین روش استفاده از DOF در پروژه هاتون رو آموزش می دهیم.

. 

.

  

در این بخش در یک صحنه آزمایشی این آموزش رو با هم ادامه می دهیم.

در این آموزش من از موتور Vray استفاده می کنم اما شاید شما در پروژه هاتون از “Default scanline” یا “mentalray”استفاده نمایید.همه موتور های رندرگیری در بخش Element گزینه Z-depth   رو پشتیبانی می کنند.

در گام اول، یک صحنه با یک box ، یک مخروط و یک تیوب ایجاد می کنیم و مطمئن می شویم که فاصله بین آنها یکسان باشد.

.

.

در پنجره Render Setup سربرگ Render Elements مطمئن شوید گزینه های lements Active و Display Elementsانتخاب شده باشند.

اکنون بر روی دکمه ADD کلیک کرده و گزینه VRay_Zdepth را انتخاب نمایید.

.

.

روی دکمه Render   کلیک نمایید.پس از پایان رندر شما دو پنجره را مشاهده می نمایید که یکی مربوز به حالت Normal رندر و دیگری مربوط به رندر Z-depth می باشد.

.

.

هر دو تصویر را ذخیره نمایید.

نرم افزار After Effect را اجرا نموده و هر دو تصویر را در یک composition قرار دهید.

لایه Z-depth را از حالت نمایش خارج کرده و افکت Compound Blur را به تصویر normal render اعمال می نماییم.

.

.

در تنظیمات افکت ، تصویر z-depth   را در بخش Blur Layer انتخاب می نماییم.

Maximum Blur را بین 0-3 قرار می دهیم.

تیک گزینه Invert Blur را انتخاب می کنیم.

.

.

کار ما تمام شد و شما می توانید مشاهده کنید که اشیا عقب تر حالت محو و تار را پیدا کرده اند.

.

.

.

.

.

.

برگرفته از

http://3dmaxhelp.com

نظرات 2 + ارسال نظر
مهندس معمار جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 17:42 http://memarsara.ir

کاشکی این ویژگی توی نرم افزار راینو هم بود .

تری دی مکس چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 10:39 http://arch-projects.com/3dsmax/

مطالبتون خیلی مفیده خسته نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد