معماری ژینو

معماری ژینو

Genuine Architecture
معماری ژینو

معماری ژینو

Genuine Architecture

تنظیمات ابتدایی Vray studio

در اینجا با تنظیمات ابتدایی یک استودیو vray  آشنا خواهیم شد. مراحل زیر را با هم طی میکنیم.

1 -ابتدا یک مدل را در صحنه قرار می دیم . یک قوری ترجیحا با همون شعاعی که من استفاده کردم در صحنه بسازید .

.

.

 

 

2 -برای background یا پس زمینه ما از یک plane استفاده می کنیم پس یک plane زیر قوری ایجاد کنید .

.

.

3 plane- را به editablepoly تبدیل کنید و edgeهای قسمت پشتی را انتخاب و کلید shift را نگه داشته و آنها را به سمت بالا درگ کنید تا یک صفحه در پشت قوری ایجاد شود .

.

.

4 -مدیفایر turbosmooth را به plane اعمال کنید و یک متریال استاندارد به آن اختصاص دهید .

.

.

5 -در این مرحله اگه از کار رندر بگیریم می بینید که تفاوت زیادی بین رندر و چیزی که در صحنه می بینیم وجود ندارد .

.

.

6 -خب بذارید نورهامونو در صحنه بچینیم . ما از دو نور vray استفاده خواهیم کرد . اولین نور را مانند تصویر زیر در صحنه قرار دهید و تنظیمات آن را نیز مشابه تصویر انجام دهید .

.

.

در تنظیمات فقط باید مقدار multiplier را به 20 تغییر دهید و گزینه ی invisible را فعال کنید و همچنین مطمئن شید که گزینه ی cast shadows فعاله چون میخواهیم که نورها سایه هم ایجاد کنند .

.

7 -نور دوم را مانند تصویر در صحنه قرار دهید می توانید یک کپی از نور اولی تهیه کنید (فقط دقت داشته باشید که کپی از نوع instant نباشد) مقدار multiplier را به 10 کاهش دهید چون میخواهیم نور کمتری از این منبع ایجاد شود .

.

.

8 -قبل از اینکه تنظیمات vray را انجام بدیم باید یک دوربین در صحنه قرار بدیم . ممکنه از خودتون بپرسید چرا به دوربین نیاز داریم وقتی می تونیم بدون اون هم رندر بگیریم ؟ استفاده از دوربین کیفیت تصویر را افزایش میده . اگه از vray استفاده می کنید بهترین دوربین برای استفاده vRayPhisicalCam هست .

.

.

9 -با کلیدهای shift+F می تونید ببینید از آبجکت چطوری در رندر دیده خواهد شد .

.

.

10 -هدفمون اینه که نحوه ی ساخت استدیو را یاد بگیریم پس وقتی روی ساخت متریال نمی ذاریم می تونید یک متریال دلخواه به قوری اختصاص بدید .

.

.

وقتی متریال را به قوری اضافه کردید از کار رندر بگیرید تا نتیجه رو ببینید .

.

11 - نتیجه ی رندر خیلی تیره ست و باید دوربین را تنظیم کنیم . برای افزایش روشنایی کار باید سه آیتم را تنظیم کنیم . در تنظیمات دوربین مقدار f-number را برابر 5.5 قرار می دیم و از کار رندر می گیریم .

.

.

نتیجه مقداری روشن تر شد ولی نه زیاد . تنظیمات دوربین رو اسکرول کنید و بیاید پایین و مطمئن شید که تیک گزینه ی vignetting را غیرفعال کردید فعال بودن این گزینه باعث می شود در رندر گوشه های آبجکت تیره تر بشن . بعد به گزینه ی film speed برید و مقدار آن را 500 تنظیم کنید .

.

.

12 -رندرمون خیلی noisy هست و حالا باید تنظیمات vray را انجام بدیم . render setup را باز کنید .

اول از همه گزینه ی frame buffer رو فعال می کنیم .

.

.

default lights را غیرفعال کنید چون بهش نیازی نداریم و همچنین تیک گزینه ی filter maps را بردارید .

.

.

در تب Image samples (antialiasing) قسمت image sampler را از نوع Adaptive DMC انتخاب کنید گزینه ی fixed را نیز می توانید انتخاب کنید اما باعث می شود سرعت رندر پایین تر بیاید . در قسمت Atialiasing filter گزینه ی area را انتخاب کنید اگر میخواهید رندری با رزولوشن بالا (بالاتر از 4000px) داشته باشید نیازی به filter ندارید .

.

.

به پایین بیاید تا به تب Color Mapping برسید . type را از نوع Exponential انتخاب کنید مقادیر را بصورت پیش فرض 1 باقی بگذارید و گزینه های Sub-pixel mappin و Clamp Output را فعال کنید .

.

.

به منوی indirect illumination برید تیک گزینه ی On را فعال کنید تا بقیه ی پارامترها فعال شوند و مقدار contrast را برابر 0.5 قرار دهید .برای اینکه نتیجه ی بهتری از رندر بگیریم رندرگیری Irradiance map را بعنوان موتور اولیه و Light Cache را بعنوان موتور ثانویه رندر انتخاب می کنیم .

.

.

در تب Irradiance map تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر را اعمال نمایید همه ی این تنظیمات باعث می شود که کیفیت رندر بهتر شود .

.

.

به تب Light Cache بروید . تنظیمات را مانند تصویر زیر تغییر دهید . مقدار subdivis را برابر 100 قرار دهید برای رندر با رزولوشن بالا می توانید مقدار آن را افزایش دهید . گزینه های use light cache for glossy rays و pre-filter باعث کاهش زمان رندر می شود .

.

.

در منوی setting به تب DMC Sample رفته و پارامترها را مانند تصویر زیر تغییر دهید ..

.

.

13 -حالا از صحنه رندر می گیریم .

.

.

14 -بذارید reflection مدل را تغییر بدیم . من از یک تصویر hdr استفاده می کنم تا به مدلم انعکاس بدم . پنجره ی render setup را باز کنید به منوی vray برید و زیرمجموعه ی V-Ray environment را پیدا کنید . گزینه ها را مانند تصویر زیر فعال نمایید .

.

.

15 -روی اسلات قسمت reflection/refraction environment override کلیک کنید و در پنجره ی باز شده vrayhdri را انتخاب نمایید .

.

.

16 -پنجره ی متریال ادیتور را باز کنید و تصویر VrayHDRI map مرحله ی قبل را درگ کرده و در یک اسلات خالی قرار دهید و دقت کنید در پنجره ی باز شده گزینه ی instance را انتخاب نمایید .

.

.

17 -تصویر hdr را انتخاب کنید .

.

.

18 -به render setup برگردید و VrayHDRI map را که در اسلات قسمت reflection/refraction environment override داریم را درگ و در اسلات پایینی آن قرار دهید .

.

.

19 -گام های نهایی :

یک متریال استاندارد با رنگ ر وشن انتخاب و به پس زمینه اعمال کنید .

مقدار multiplier در vray light سمت راست را 30 و سمت چپ را برابر 15 قرار دهید .

از صحنه رندر بگیرید .

.

.

20 -در تصویر می توانید دو vray light را ببینید برای نامرئی شدن آن می توانید گزینه های Affect specular و Affect reflections را فعال نمایید .

.

.

21 -در تصویر های زیر می توانید رندر نهایی کار را با متریال های مختلف ببینید .

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

برگرفته از

http://3dmaxhelp.com

نظرات 2 + ارسال نظر
پرده زبرا دوشنبه 2 بهمن 1396 ساعت 19:05 https://www.sakhtemoon.com/list/zebra-curtain/

ممنون از آموزش خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد