معماری ژینو

معماری ژینو

Genuine Architecture
معماری ژینو

معماری ژینو

Genuine Architecture

مدلینگ یک اورسی از مجموعه باغ دولت آباد یزد از سایت Evermotion

.

.

.

.

قصد داریم در این جا نحوه مدلینگ یک اورسی از مجموعه باغ دولت آباد یزد را توضیح بدهیم.

.

.

.

.

.

.

اصل این عکس و اطلاعات تکنیکی را خانم سیما رستگاری زحمتش رو کشیدند که برای یافتن عکسهای بیشتر میتونید به صفحه اینستاگرام ایشون از طریق لینک زیر مراجعه کنید.

Sima Rastegari

.

.

.

.

نکته: برای دیدن تصاویر با وضوح بیشتر آنها را ذخیره کنید.

.

.

1- برای اینکه مطمئن باشم که شما می توانید بوضوح لایه های سه بعدی شده را ببینید عکس را به سیاه و سفید تبدیل کردم. در مرحله نخست فریمها رو می سازیم و اولین فریم ما فریم خارجی قوس هست. یک دایره مطابق شکل بالا در نمای جلو تری دی مکس ایجاد کنید.

نکته:لازم هست عرض کنم خدمتتون که این عکس را باید بطریقی وارد صحنه مکس بکنید که البته نگارنده اورموشن در این آموزش از ذکر این نکته خودداری کرده است.

.

.

.

.

.

2- بعد از ایجاد این دایره کلیک راست کرده و آن را به ادیت اسپی لاین تبدیل میکنیم. ما فقط به یک چهارم آن نیاز داریم پس مطابق شکل بالا بقیه قسمتها را حذف کنید.

.

.

.

. 

.

3- مطابق شکل بالا ، سگمنت قرار گرفته در تیزی قوس را انتخاب کرده کلیک راست کرده بار اول به کرنر و سپس به بیزیر کورنر تبدیل میکنیم.

.

.

.

. 

 .

.

.

.

4- از ریفاین استفاده کرده و یک نقطه ایجاد می کنیم.(مطابق شکل بالا)

.

.

.

.

.

5- با استفاده از دستک های بیزیر سعی می کنیم تا هندسه خط را به عکس مرجع نزدیک کنیم.

.

.

.

.

.

6- یک نقطه دیگر هم اضافه کرده آنرا به پایین انتقال میدهیم.(مطابق شکل بالا)

.

.

.

.

.

7- در پارامترهای ادیت اسپی لاین، مطابق شکل گزینه ای که مربوط به فعال شدن رندرینگ و ویوپورت می باشد را فعال میکنیم. سپس اندازه عرض و ضخامت را تغییر میدهیم .

.

.

.

.

.

8- از مودیفایر سیمتری(تقارن) استفاده کرده تا این فریم تمام شود.

.

.

.

.

.

9- برای ایجاد قوس پایینی از همان فریمی که در بالا ساختیم استفاده میکنیم تنها کافیست از دستور ریسایز استفاده کرده و مقادیر عرض و ضخامت خط را تغییر بدهیم.

.

.

.

.

.

10- از دستور چمفر استفاده می کنیم تا نوک قوس ها را پخ کنیم تا تیزی قوس مانند شکل بالا شود. برای اینکار ابتدا آن را به ادیت پولی تبدیل کرده و از چمفر استفاده میکنیم.

یادآوری: در این گونه مواقع قبل از ادیت پولی همیشه نسخه اصلی کار را نگهداشته آنرا هاید می کنیم چرا که برای ایجاد اشیا مشابه دیگر صحنه به آن نیاز داریم.

.

.

.

.

.

11- مطابق شکل بالا من فریمهای دیگر را با استفاده از آبجکت باکس ایجاد کردم.

.

.

.

.

.

12- برای ایجاد فریم شیشه های رنگی نخست لازم است که به شکل دقت کنیم تا هندسه آنرا متوجه شویم. سپس راهی را پیدا میکنیم که با تکرار یک قطعه بتوان کل آن شی را ساخت.

.

.

.

.

.

13- مطابق شکل بالا یک پلن ایجاد کرده و آنرا به ادیت پولی تبدیل میکنیم.

.

.

.

.

.

14-با استفاده از کات ، سگمنتهای لازم در آنرا بوجود می آوریم.

.

.

.

.

.

15-یک شکل منحنی در قسمت بالا سمت راست کار (مطابق شکل) وجود دارد. برای ایجاد آن ابتدا 2 سگمنت اضافه می کنیم و ورتکس های آنها را جابجا کرده تا انحنای مطلوب حاصل شود سپس آن سگمنت ها را انتخاب و پاک کرده تا دو ورتکس اضافی باقی بماند.(مطابق شکل زیر)

.

.

.

.

.

.

.

.

16-قبل از استفاده از دستور داپلیکیت برای این قسمت، لازم است که برای قسمتهایی از شیشه که رنگ مشابه دارند، آی دی تنظیم شود. توجه داشته باشید که در اینجا ما قصد داریم فریم و شیشه را با هم ایجاد کنیم. سطوح یکرنگ را انتخاب کنید(مطابق شکل). در پارامترهای ادیتیبل پولی مابه ازای هر رنگ ، به ترتیب شماره های مختلف جایگذاری کنید.

.

.

.

.

.

17-به متریال ادیتور بروید و یک مولتی ساب آبجکت بسازید. سپس برای هر آی دی یک رنگ تعریف کنید بطوریکه رنگ بندی نهایی مشابه عکس پایه گردد.

.

.

.

.

.

18-حالا از مودیفایر سیمتری (تقارن) استفاده کنید و با حرکت گیزمو شی بوجود آمده مکمل را درکنار شی قبلی جاسازی نمایید.

.

.

.

.

.

19-مودیفایر سیمتری دیگری نیز الحاق کنید و کل شی بوجود آمده قبلی را تکرار کنید. همانطور که می دانید اینکار را باید چندین بار تکرار کنیم. در حین اینکار اگر اشیا از چهارچوب نهایی خارج شد کافیست آنها را به ادیتیبل پولی تبدیل کرده و سطوح اضافی را حذف کنیم. سپس دوباره از سیمتری استفاده کنیم.

.

.

.

.

.

20-نتیجه نهایی تکمیل این پنجره را در تصویر بالا مشاهده میکنید. حالا نوبت به ایجاد فریم آن است.

.

.

.

.

.

21-همه سگمنت ها به جز بوردر(چهارچوب) پنجره را انتهاب کنید(مطابق شکل بالا). پس بنابراین همه سگمنت ها بجز چهارچوب.

.

.

.

.

.

22-در قسمت مویفایر ادیتیبل پولی، بر روی ایجاد شکل از قسمت انخاب شده( کریت شیپ فروم سلکشن) کلیک کرده و لاینر تیپ را انتخاب و اوکی میکنیم. بنابراین یک اسپی لاین ایجاد شد.

.

.

.

.

.

23-اسپیلاین ایجاد شده در مرحله قبل را انتخاب کرده در قسمت پارامترهای ادیتیبل اسپیلاین، گزینه مربوط به قابل رویت شدن در ویوپورت و رندر شدن را(مطابق شکل) فعال کنید. همچنین تنظیمات مشخص شده دیگر را نیز مطابق شکل انجام می دهیم. بنابراین اولین پنجره ساخته شد.

.

.

.

.

.

24-من اولین پنجره را که شامل شیشه های رنگی و چهرچوب های دورش بود را دوبار تکرار کردم. شیشه رنگی دیگری هم پیرامون این شیشه ها وجود داشت که با همان تکنیک های قبلی می توانید بسازید.نتیجه نهایی یک چیزی مطابق شکل زیر خواهد شد.

.

.

.

.

.

.

.

25-از همان تکنیک برای ساخت شیشه های رنگی بالا(مطابق شکل) استفاده می کنیم. فقط سوال این است که چگونه صفحات اضافی گوشه پنجره را حذف کنیم.

.

.

.

.

.

26-بهترین راه استفاده از دستور بولین میباشد. آبجکت شیشه رنگی را انتخاب کنید و مطابق شکل عملگر بی (پیک اوپرند بی) را زده و بر روی فریم کلیک چپ کنید.

.

.

.

.

.

27-چون که ما یک متریال به آبجکتمان اختصاص داده بودیم پس از ما سوال میشود که آیا متریال قبلی را حفظ کنم. در این قسمت مطابق شکل انجام میدهیم.

.

.

.

.

.

28-آبجکت فریم را مخفی کنید. سپس مشاهده خواهیم کرد که بین آبجکت اصلی شیشه مان و قسمت های اضافه فاصله افتاده است.

.

.

.

.

.

29- بر روی قسمتهای اضافی کلیک کرده و حذف می کنیم.

.

.

.

.

.

30-حالا می توان فریمهای دیگر را نیز مطابق تکنیک های پیشین ایجاد کرد.

.

.

.

.

.

31- و اما آخرین آبجکت شیشه بین قوس بالایی و پایینی. از همان تکنیک قبلی برای ساخت شیشه رنگی

رستفاده می کنیم. مساله این است که چگونه آنرا به حالت قوس دربیاوریم.

.

.

.

.

.

32-ابتدا مطابق شکل از مودیفایر بِند استفاده کرده و تنظیمات لازم را انجام میدهیم.

.

.

.

.

.

33-سپس با استفاده از مودیفایر ادیتیبل پولی ، سطوح اضافی را پاک کرده و در نهایت مودیفایر سیمتری را مطابق شکل به آن الحاق میکنیم تا وجه دیگر نیز ساخته شود.

.

.

.

.

.

34-و پایان این توتالیر.

.

.

.

.

تاریخ نگارش: دوم دسامبر 2016

نظرات 1 + ارسال نظر
ریحانه سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 18:06

سلام این کار رو برای فروش ندارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد